Pořád je u nás něco nového

Ať už jiní píšou o nás, nebo my o něčem zásadním ve světě technologií, na DEVINN blogu se to určitě objeví.
Odebírejte náš newsletter, ve kterém jednou za dva měsíce shrneme vše, co se stalo.

Thanks for joining our newsletter.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Znovu jsme poháněli stage na Rock for People. Tentokrát zeleným vodíkem a pro 35 000 návštěvníků

Letní měsíce nám v DEVINNu již tradičně přinášejí trochu jiné pracovní tempo, protože s naším vodíkovým generátorem H2BASE poháníme hudební festivaly a další akce. Spolupráce s Rock for People je svým rozsahem tradičně nejintenzivnější, o to větší je nám ctí, že se stává tradicí.

Vodík a elektromobilita
6
 min čtení

Energetická krize pouze urychlí směřování k obnovitelným zdrojům včetně vodíku

Česká ani evropská energetika nezažívá snadné časy – po skokovém růstu cen energií v minulém roce se řeší, jak dosáhnout snížení závislosti na importovaném zemním plynu. Krátkodobých řešení moc není, dlouhodobě ale energetická krize pouze akceleruje směřování k obnovitelným zdrojům.

Vodík a elektromobilita
3
 min čtení

Vodík v automotive

Ačkoliv je vodík obsažen všude kolem nás, jako samostatný prvek ho nenajdeme. Nelze ho těžit jako ostatní paliva, naopak ho musíme z různých sloučenin pracně vyrábět. I přes jeho negativa je to významný nosič energie s velkým potenciálem.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Vodík pro nás není konkurentem baterií, ale naopak jejich ideálním kolegou, říká Luboš Hajský

Vodík je dost často neprávem označován za přímého konkurenta bateriových pohonů, ve většině případů je tomu ale přesně naopak – elektromobilitu dovede skvěle doplnit a podpořit. O pozici vodíku jako paliva se v Hospodářských novinách rozepsal Luboš Hajský.

Vodík a elektromobilita
3
 min čtení

Článek o DEVINNu v Hospodářských novinách: Vodíková Tatra. V Česku vzniká revoluční náklaďák, jezdit by měl do tří let.

Jak už titulek článku napovídá, náš vývojový tým už přes rok spolupracuje na projektu nákladní Tatry, která bude plně poháněna vodíkem. Právě vodíkovou agendu zde máme na starosti a tak máme velkou radost, že je o projektu konečně slyšet.

Vodík a elektromobilita
5
 min čtení

Svezli jsme se Budoucností. Jaké jsou naše dojmy z Toyoty Mirai?

Novinářskou scénou již několik týdnů hýbe japonská Toyota. Začátkem května automobilka na český trh uvedla již druhou generaci automobilu, který pohání vodíkový palivový článek. Ten nese název Mirai, a název je to více než přesný – v japonštině totiž znamená budoucnost.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Vyvracíme nejrozšířenější mýty o vodíku

Je vodík nebezpečným plynem? Jak je to s jeho výbuchy a požáry? Jde o drahé palivo, které nikdy nemůže konkurovat benzínu? A jak je to s jeho výrobou? V DEVINNu jsme se zaměřili na nejčastější omyly a mýty spojené s vodíkem. A protože tento lehký plyn považujeme za palivo budoucnosti, chceme vše uvést na pravou míru.

Vodík a elektromobilita
12
 min čtení

Bezpečnost vodíku

Bezpečnost vodíku je velkým tématem. Jako téměř každé palivo je hořlavý a výbušný. Většině se okamžitě vybaví výbuch vzducholodi Hindenburg nebo vodíková bomba. Vodík se používá už více než sto let v různých odvětvích průmyslu a dnešní technologie například pro jeho skladování jsou vyspělé.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Výroba vodíku

Vodík si vždy musíme vyrobit a existují k tomu různé postupy. Ty nejméně ekologické jsou bohužel nejlevnější. Výroba vodíku je jedním ze způsobů, jak uložit přebytečnou elektřinu ve chvílích, kdy elektrárny na obnovitelné zdroje jedou naplno, ale není odběr.

Vodík a elektromobilita
3
 min čtení
Podělíte se s námi o vaše cookies?
Ano, i náš web používá cookies. Díky povolení cookies vám budeme moct zprostředkovat nevšední zážitek při prohlížení našeho webu.